STRONA GŁÓWNA

20 kwi 2011



Mini-klopsiki cielęce w sosie ze świeżych pomidorów

Dzisiaj rano przeszłam samą siebie - o godzinie 6 rano postanowiłam ugotować obiad dla A. Mój mąż, jak już wcześniej wspominałam, ma krótkie wakacje i opiekuje się I., podczas gdy ja jestem w pracy. Ponieważ wczoraj wieczorem dopadło mnie krytyczne zmęczenie, nie byłam w stanie nic zrobić, w tym nie ugotowałam obiadu dla A. (co czynię codziennie!). Skandal! Dzisiaj rano, obudzona wyrzutami sumienia, od razu udałam się do kuchni



W pierwszej kolejności swoje jedzonko dostał oczywiście nasz Mały, ale chwilę potem zabrałam się za przygotowywanie obiadu dla męża. Ponieważ mój ukochany małżonek poczynił ostatnio dość dziwne zakupy, musiałam nieco wyjść naprzeciw profilowi zapasów, jakie dzięki temu posiadamy. Mam tu na myśli skrzynkę pomidorów i gigantyczną wiązankę natki pietruszki. Można powiedzieć więc, że tym razem zainspirował mnie mąż ;) Biorąc pod uwagę poranną godzinę, danie musiało być relatywnie szybkie i nie wymagające ode mnie zbyt wielkiej finezji. Postanowiłam więc przyrządzić makaron z sosem ze świeżych pomidorów i pietruszki, z dodatkiem czosnku, parmezanu oraz z konkretem w postaci cielęcych mini-klopsików.



Składniki:

  • 400g makaronu spaghetti
  • 400g mielonej cielęciny
  • 3 średnie pomidory
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 5 łyżek startego parmezanu
  • 3 ząbki czosnku
  • 3/4 szklanki soku pomidorowego
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • sól i pieprz do smaku



Przygotowania:

Do mielonego mięsa cielęcego dodaj jajko, bułkę tartą, łyżkę drobno posiekanej natki pietruszki, 2,5 łyżki startego parmiggiano reggiano oraz sól i pieprz do smaku. Wymieszaj dokładnie mięso, a następnie formuj mini-klopsiki o średnicy ok 1-2 cm (w zależności od tego, ile czasu możesz na tę czynność poświęcić ;)).

Pomidory włóż do miski, zalej wrzątkiem i wyjmij je po chwili. Obierz pomidory ze skórki i pokrój w kostkę. Czosnek obierz i posiekaj drobno.



Na patelni rozgrzej 4 łyżki oliwy. Smaż mini-klopsiki, aż będą złociste. Dodaj na patelnię czosnek, smaż chwilę (uważaj, aby nie spalić czosnku - stanie się wtedy gorzki i popsuje smak całej potrawy!). Dodaj świeże pomidory i smaż kilka minut. Dodaj sok pomidorowy i gotuj całość (od czasu do czasu mieszając) przez kolejne 5-10 minut. Tuż przed podaniem dodaj do sosu 1 łyżkę posiekanej natki pietruszki, sól i pieprz do smaku, a następnie wymieszaj całość.

Makaron przygotuj według przepisu na opakowaniu. Po ugotowaniu dodaj do makaronu 2 łyżki oliwy i łyżkę posiekanej natki pietruszki - wymieszaj makaron.

Na talerzach układaj pietruszkowy makaron i polewaj sosem z klopsikami. Danie posyp pozostałym parmezanem (ilość wedle uznania). Danie możesz też oprószyć świeżo zmielonym pieprzem i przyozdobić listkami natki pietruszki.



Gotowe!

2 komentarze:

  1. Agus, a kto by sie oparl takiej skrzynce pomidorow. A na pietruszke byla promocja. Grzech nie kupic ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! fajnie napisane, zachęca do jedzenia.

    OdpowiedzUsuń