STRONA GŁÓWNA

26 maj 2011



Sałatka z młodych warzyw z dressingiem sezamowo-paprykowym

Czas nowalijek nadszedł - polecam więc coś wyjątkowo świeżego i wyjątkowo kolorowego. Być może długa lista składników trochę odstrasza, ale jestem przekonana, że fani sałatek, którzy zdecydują się na przygotowanie poniższej, będą zadowoleni :)



Składniki:

  • 80g sałaty radicchio
  • 80g młodego szpinaku
  • 80g sałaty lodowej
  • 3 ogórki gruntowe
  • 3 młode marchewki
  • 1/2 pora (biała część)
  • 3 łyżki posiekanej dymki
  • 1 łyżka prażonych ziaren sezamu
  • papryka peperoni
  • 1 łyżka posiekanych orzeszków piniowych
  • 1 łyżka słodkiej papryki w proszku
  • 1 ząbek czosnku
  • 1,5 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki wody
  • pieprz i sól do smaku

Przygotowania:

Wypłucz sałatę i przełóż do miski. Ogórka podziel na cienkie paski (wytnij nasiona - do sałatki wykorzystasz jedynie twardą część ogórka). Pora pokrój w cienkie krążki. Marchew obierz i pokrój w cienkie paski (podobnie, jak ogórka). Paprykę peperoni pokrój w cienkie okręgi lub paski. Dodaj wszystkie warzywa do sałaty.





Przygotuj dressing - wymieszaj w małym słoiczku orzeszki piniowe, paprykę w proszku, czosnek (posiekany drobno) oraz mokre składniki, tj. olej sezamowy, sos sojowy i wodę.

Tuż przed podaniem polej sałatkę dressingiem i posyp świeżo uprażonymi ziarnami sezamu.

Korzeń lotosu na sposób indyjski

W wielu książkach z przepisami kuchni azjatyckiej korzeń lotosu przewija się jako pikantna przystawka. Trochę przypadkiem znalazłam mrożony okaz w sklepie Kuchnie Świata - oczywiście nie mogłam się oprzeć...



Składniki:

  • 300g korzenia lotosu (oczyszczony, obrany - ja kupiłam gotowy do dalszej obróbki, w postaci mrożonej)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 40g mąki gram
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1/2 łyżeczki chili w proszku
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1,5 łyżeczki kminu rzymskiego (prażone ziarna, dokładnie rozgniecione w moździerzu na proszek
  • 2 łyżki posiekanej świeżej kolendry
  • pieprz i sól do smaku

Przygotowania:

Korzeń lotosu (po rozmrożeniu) pokrój w plastry grubości ok. 1cm. Gotuj go przez ok. 15 minut - powinien być lekko miękki (al dente). Na patelni rozgrzej oliwę i dodaj mąkę. Smaż przez ok. 3 - 5 minut cały czas mieszając (uważaj, aby nie przypalić mąki). Dodaj na patelnię przyprawy w proszku - garam masala, chili, kolendrę i kmin rzymski. Następnie dodaj na patelnię korzeń lotosu, oprósz solą i pieprzem i smaż całość przez kilka minut, aż będzie złociste i lekko chrupiące.



Przed podaniem przystawkę posyp posiekaną świeżą kolendrą.

6 komentarzy:

  1. Wyglada to tak apetycznie i niesamowicie.. brak słów :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta sałatka mnie oczarowała. Stuprocentowe trafienie w moje kubki smakowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. swietana salata i juz mi smakuje nawet na odleglosc:)
    ladne masz sztucce do salaty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja bym z chęcią schrupała ten korzeń lotosu ;). G.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. W mojej kuchni na stole często goszczą różne sałaty oraz sałatki, więc na pewno nie omieszkam sprawdzić powyższego przepisu :). Sałaty przygotowuję przy pomocy zestawu specjalnych sztućców, które swego czasu kupiłam na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw. Często do sałaty dodaję grzanki czosnkowe, nadające jej jeszcze lepszy smak.

    OdpowiedzUsuń