STRONA GŁÓWNA

19 sty 2013



Ostrygi z pomidorami, ogórkiem pod cytrynową pianką

... Podobnie, jak wspaniałego turbota i mule i kilka innych pyszności, których nie będę już wymieniać, ponieważ jest mi wstyd za mój brak autokontroli. Przytargałam więc do domu te siaty pełne rzeczy pysznych i inspirujących. I dopiero wtedy ogarnęło mnie głębokie zastanowienie - kto to wszystko zje?! No tak, typowe. Tak już niestety mam, że kiedy widzę piękne owoce, warzywa, ryby i owoce morza, trudno mi się powstrzymać. Wpadam w dziki szał zakupowy. I pół biedy, jeśli obok jest Mój A. - czyli głos rozsądku. Dramat, kiedy jestem sama (co niestety miało miejsce ostatnim razem). Na szczęście, po moich szalonych zakupach goście zorganizowali się jakoś sami - zapowiedzieli się na sobotę. I całe szczęście! (choć i tak nie obyło się bez mrożenia części zakupów...).



Zabrałam się za planowanie menu. Ostrygi wydawały się idealne na przystawkę - tym bardziej, że ostatnio wpadł mi w oko ciekawy przepis. Znalazłam go w książce "Smaki z Fjällbacki" autorstwa Camilli Läckberg i Christiana Hellberga. Lekko zmodyfikowany prezentuję poniżej. Jest dość prosty. Po pokonaniu pierwszej przeszkody, w postaci otworzenia ostryg (szybki tutorial znaleziony w sieci uratował sytuację), wszystko poszło jak po maśle.



Składniki (4 porcje)

Ostrygi
  • 12 ostryg
  • 2 pomidory
  • 1 ogórek
  • posiekana natka pietruszki (ok. 1 łyżka)
  • oliwa z oliwek

Cytrynowa pianka
  • 100 ml wody ogórkowej
  • 1 żółtko
  • 1 cytryna wyciśnięta
  • 100 ml oliwy
  • odrobina oliwy chili

Przygotowania:

Z pomidorów usuń gniazda nasienne. Z ogórka również wytnij pestki. Pomidory i połowę ogórka pokrój w kostkę. Ostrygi otwórz i oddziel nożem, ale pozostaw w muszlach. Na każdej ostrydze połóż trochę pokrojonego pomidora i ogórka oraz posiekanej natki, dodaj kilka kropel oliwy.



Woda ogórkowa: pozostałą część ogórka obierz i zmiksuj z odrobiną wody, przecedź przez sitko o małych oczkach i wstaw do lodówki. Ubij żółtko z sokiem z cytryny. Dodaj wodę ogórkową, wlej oliwę i odrobinę oliwy chili, miksuj do powstania piany. Posól do smaku.



Ostrygi podawaj z cytrynową pianką. Przepis na specjalne okazje!



2 komentarze: