STRONA GŁÓWNA

2 sty 2013



Mung Dal

Pomimo, że biel za oknem zniknęła, a czarny asfalt miasta pokrył się przybrudzonym roztapiającym się śniegiem, to jednak wciąż... zimno! Zachęcona pełnym słońcem wybrałam się wczoraj na bardzo długi spacer. Mały I. był wniebowzięty. A. cieszył się jak dziecko. A ja - marzłam potwornie! Być może jestem stworzona do życia w bardziej przyjaznym klimacie. Skoro jednak jest jak jest, wypracowałam kilka metod radzenia sobie z mrozem. Podstawa to rozgrzewające zupy i curry. To moje ulubione zimowe potrawy.

Polecam mój sprawdzony przepis na rozgrzewającą zupę marchewkową, który znajdziecie w nowym internetowym magazynie Hello Zdrowie!.

A poniżej przepis na pyszne Mung Dal.



Składniki

  • 250 g fasoli mung
  • 1/2 cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki startego korzenia imbiru
  • 200 g pomidorów krojonych w puszce
  • 2 łyżeczki garam masala
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • pieprz cayenne (do smaku)
  • sól
  • oliwa z oliwek

Przygotowania:

Fasolę mung dokładnie wypłucz - co najmniej trzy razy zmieniając wodę w naczyniu. Następnie gotuj ją w osolonej wodzie do momentu, aż będzie miękka. Fasolę można wcześniej namoczyć przez kilka godzin - skróci to czas gotowania.



Cebulę obierz i pokrój w kostkę, czosnek obierz i posiekaj. Na patelni rozgrzej kilka łyżek oliwy z oliwek (można też użyć ghee, czyli klarowanego masła). Smaż cebulę, czosnek i imbir razem z przyprawami przez ok. 2 minuty. Następnie dodaj pomidory z puszki i smaż całość jeszcze przez kilka minut. Dodaj ugotowaną fasolę, wymieszaj i gotuj jeszcze przez ok. 5 minut.



Mung dal podawaj z ryżem basmati lub jaśminowym. Ja dodatkowo podsmażyłam kilka pasków czerwonej papryki i pióra cebuli na ghee i przyozdobiłam nimi danie. Jest pyszne i rozgrzewające.



1 komentarz:

  1. Uwielbiam curry i wszelkie strączkowe.

    A zdjęcia dodatkowo zachęcają do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń