STRONA GŁÓWNA

10 kwi 2012



Mazurek migdałowy z czekoladą

Z wielką przyjemnością wracam do przepisów Kucharza Warszawskiego. Rozdział II "Ciasta Wielkanocne" robi wrażenie! Zawiera ponad 50 przepisów. Niestety, z braku czasu wybrałam tylko jeden, bardzo prosty - na mazurka migdałowego z czekoladą.



Oryginalny przepis brzmi tak: "Funt migdałów ze skórką usiekać na massę, wsypać funt cukru, funt utartej czekolady, wbić 5 jaj całych, 3 żółtka i mięszać dopóki massa nie zrzednieje. Gdy już będzie należycie utarta, układać z tej massy mazurki na opłatkach pozlepianych razem i wstawić do ciepłego pieca na 20 minut. Po upieczeniu lukrować."

Przyznam szczerze, z opłatków zrezygnowałam, zamiast lukru użyłam płynnej czekolady, dodałam trochę mniej cukru - idea jednak pozostała niezmieniona.



Składniki:

  • 400 g migdałów ze skórką
  • 400 g czekolady
  • 300 g cukru
  • 5 jajek i 3 żółtka
  • 80 g czekolady (na polewę)
  • 80 g masła (na polewę)
  • garść migdałów w płatkach (do ozdoby)

Przygotowania:

Migdały posiekaj bardzo drobno - powinny przypominać bułkę tartą (najłatwiej zmiksować migdały w blenderze z zamykanym pojemnikiem).



Przygotuj formę do pieczenia - ja użyłam prostokątnej, o wymiarach 35x30 cm. Formę wyłóż papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzej do temperatury ok. 190 stopni.



Czekoladę posiekaj drobno. Migdały, czekoladę i cukier wsyp do dużej miski. Jajka i 3 żółtka rozbełtaj w osobnym naczyniu, a następnie dolej do sypkich składników. Wymieszaj dokładnie całość, aż do uzyskania jednorodnej, gęstej masy.

Masę przełóż do formy, wyrównaj powierzchnię. Piecz przez ok. 30 minut.



Masło i czekoladę (do przygotowania polewy) przełóż do rondla, a następnie umieść rondel nad garnkiem z gotującą się wodą. Mieszaj składniki, aż się rozpuszczą i połączką. Płynną czekoladą polej mazurek. Do ozdoby możesz wykorzystać też płatki migdałów.

Nasze święta minęły pod hasłem mazurków i sielankowych klimatów. Mały I. ganiający kury, dziwna wielkanocna choinka wypatrzona na podwórku pewnej góralki oraz cała góra jedzenia - takie były te Święta...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz