STRONA GŁÓWNA

18 lip 2011



Ciasto jagodowo-malinowe

Na ścianie w mojej kuchni wisi pewien plakat. Autorką jest Sabina Twardowska, a plakat przedstawia superwoman. Uśmiecham się czasem pod nosem mówiąc, że ta superbaba to moje komiksowe alterego, a hasło krzyczące z plakatu idealnie nadaje się na życiowe motto: "Fast, efficient, sexy!" Tak, tak, superbaba to prawdziwa współczesna bohaterka. Nie dość, że silna i piękna, to jeszcze ogarnia sprawy dnia powszedniego (u stóp superwoman leży sterta garów i odkurzacz). Na szczęście posiadam zmywarkę, ale poza tym drobnym (symbolicznym przecież ;)) szczegółem, przesłanie trafia w samo setno. Kiedy ilość zadań mnie przytłacza, a wszystko sypie się z rąk, powtarzam sobie jak mantrę "fast, efficient, sexy!". Polecam :)



Nawiązując do aspektu efektywności... Mimo dość napiętego planu dnia, wierzę (a nawet sprawdziłam to w praktyce), że gotowanie w domu jest możliwe także w ciągu tygodnia (czyli jednak Menu nie tylko na Weekend - może powinnam zmienić nazwę?). Mam wielu znajomych, którzy twierdzą, że na gotowanie od poniedziałku do piątku nie mają czasu. Ja osobiście jestem zwolenniczką szybkiego gotowania i prostych dań. Chociaż muszę przyznać, że częściowo wymusiła to na mnie rzeczywistość.

Ekspresowo można przygotować nie tylko obiad. Mój A. uwielbia ciasta i ciasteczka i niejednokrotnie w godzinach mocno wieczornych przypomina sobie, że zjadłby coś słodkiego (i niekoniecznie ma tu na myśli kawałek czekolady). Mam kilka prostych sposobów na desery w 10 minut. A przy dobrej organizacji udaje mi się czasem upichcić nawet jakieś ciasto. Dzisiaj podaję przepis na pyszne ciasto jagodowo-malinowe. Bardzo proste!



Składniki:

  • 200g masła
  • 160g cukru
  • 1 jajko i 1 żółtko
  • 350g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 120g malin
  • 120g jagód
  • 2 łyżki cukru pudru do posypania



Przygotowania:

Blachę o średnicy ok. 23cm wyłóż papierem do pieczenia, a boki wysmaruj masłem.

Masło i cukier utrzyj na gładką masę. Dodaj jajko i żółtko i wymieszaj. Następnie wsyp przesianą przez sito mąkę i proszek do pieczenia - ponownie wymieszaj całość. Uformuj kulę z ciasta, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok. 20 minut.



Po wyjęciu z lodówki ciasto podziel na dwie części. Rozwałkuj jedną część (ja często robię to na papierze do pieczenia, aby łatwiej było przełożyć ciasto do blachy). Po rozwałkowaniu ciasto powinno być wielkości formy do pieczenia. Przełóż masę do blachy i ułóż na niej owoce. Rozwałkuj drugą część i ułóż jako górną warstwę.

Ciasto włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 30 minut. Kiedy będzie złociste i nie będzie przylepiać się do szpikulca, wyjmij je z piekarnika.

Kiedy ciasto ostygnie, oprósz je cukrem pudrem. Eh, pisząc te słowa znowu czuję zapach pieczonych owoców, a przed oczami mam aksamitne jagodowe nadzienie przyjemnie lepiące się do widelczyka.

5 komentarzy:

  1. ale kusisz tym ciastem:) az slinka cieknie na sam widok:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ekspresowe ciasto, bardzo przypadło mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonałe i ekspresowe, zapisuję sobie do wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mieliśmy jagód ale i tak było doskonałe :) dzięki A!

    michal

    OdpowiedzUsuń